• RELATS

El valor d’un ronyó (finalista al concurs de relats de El 9 nou i publicat al diari del 10 d’agost del 2018)

El soroll del despertador repica fort dins el meu cap. La nit anterior l’alcohol va fer estralls en les meves neurones i ara el martelleig es deixa notar a les temples. La poca il·luminació que traspua a través de les petites escletxes de la persiana penetra a través de les parpelles com si fossin agulles de quiròfan. La raspor dels llençols em danya la pell. Sembla que m’hagin clavat una bona estomacada. Tot em fa mal… continua llegint

L’escriptor (premiat a El vi fa sang de l’Espluga de Francolí, 2018)

El batibull de la ciutat penetrava fins les neurones més internes del cervell i alteraven tots els seus sentits. Els dits, que fins aquell moment s’havien bellugat per inèrcia sobre el teclat, ara s’havien encallat. No aconseguien arribar ni fins a una trista coma sense esborrar tot el que havien intentat esbossar. Les idees s’havien rovellat al cap com engranatges en mal estat i cada vegada que intentaven girar només se’n desprenia un xerric que es perdia entremig dels cotxes del carrer, la pluja a la claraboia i la música dels veïns del costat… continua llegint

L·L. Morts d’avorriment (publicat dins el recull Terra de crims editat per Edicions Xandri, 2017)

32 horitzontal. 7 lletres. “Aquest pren un nom propi per convertir-lo en un mot comú”. Es pren la llibertat de pensar durant uns quants segons, però de seguida agafa el llapis per omplir les caselles amb les lletres encertades: E-P-O-N-I-M-A. 29 vertical. 10 lletres. “Fan possible que aconseguim els nostres somnis”. Compte els espais buits de la graella i prova d’escriure M-A-T-A-L-A-S-S-O-S […]

El somriure del botxí (presentat al Concurs de relats de El 9 Nou, 2017)

La foscor m’aterria. Sempre ho havia fet. Ja de petit, quan la mare ens manava anar a dormir, quan la llum de l’espelma deixava d’il·luminar l’estança, ja llavors la foscor alimentava la meva imaginació. Val a dir que la imaginació d’un nen sempre ha estat més vívida que la d’un adult, però la meva no ha cessat mai. La foscor, les tenebres, les ombres han estat les muses dels pensaments més lúgubres i abominables que habitaven el meu cap… continua llegint

Preso (presentat al Concurso de historias de miedo de Zenda libros, 2016)

Las húmedas paredes y la oscuridad penetrante sumergían la inhóspita e incierta ubicación donde me encontraba. Mi cerebro proyectaba unas imágenes borrosas e inconexas que sugerían cómo había llegado en dicha ubicación, pero ninguna de ellas se apartaba de lo que también parecía mi mundo onírico… continua llegint

Panxa amunt i pessigolles (Accèssit en el Concurs Literari de Castellbisbal, 2015)

Sempre m’havien avisat i advertit sobre l’amor. És complicat, fa mal, no val la pena, però alhora és divertit, sincer i, molt sovint, inesperat. Sempre havia pensat que aquestes bestieses mai em passarien a mi. No sóc capaç de controlar més d’un sentiment al mateix temps. Sí, potser d’això se’n diu ser limitat, però… continua llegint

Memòries des de la Primera Guerra Mundial (Accèssit al Premi de narrativa de Sant Jordi de l’INS Jaume Callís de Vic, 2007)

Començàvem a perdre l’esperança, les provisions eren escasses i la moral dels soldats estava per terra. L’enemic intentava avançar, però les nostres metralladores els ho impedien. L’esgotament dels homes era superior als ànims que els hi intentava donar, necessitàvem una solució i de seguida, i creia que la millor… continua llegint

  • RELATS CURTS

Nada (Concurso de microrrelatos de terror de Diversidad Literaria i publicat a l’antologia en paper, 2014)

El tacto de una venda en los ojos. El movimiento y ruido de un vehículo. La voz entrecortada de una radio con mala señal. El sabor de la sangre en la boca. El presentimiento de encontrarte acompañado por tus verdugos. El sonido de una cremallera. El frío del metal en la sien. La incerteza del futuro. Y finalmente la nada.

No me rendiré (Concurso de microrrelatos de Diversidad Literaria i publicat a l’antologia en paper, 2013)

No encontraba la salida. Ese bosque era un laberinto de matorrales y árboles. Podía sentir los gemidos de mis perseguidores justo detrás de mí. Estaba aterrado, hambriento y completamente agotado. Ya no podía correr más, pero tampoco dejar que mis perseguidores me cogieran. De repente un dolor agudo me recorrió la espalda. Me habían dado. GAME OVER. Mamá me llama a merendar.

Un mar de babes (2012)

Els meus ulls entrelluquen els fils de llum que comencen a traslluir darrere les persianes de l’habitació. Encara no estic preparada per encarar un nou dia. L’escalfor del llit em manté enganxada als llençols com una teranyina d’una aranya manté atrapada la seva presa. Penso amb el meu acompanyant de llit i l’escalfor extra que em pot proporcionar el seu cos. Em moc amb moviments molt lents i mandrosos per girar-me de cantó. Però de sobte, una sensació freda i humida envaeix la meva galta. Espera, no és una sensació, és real. Les babes del meu acompanyant han arribat fins al meu coixí.

  • ARTICLES

“Tràfic de persones i violació domestica al cinema”. El Cinèfil (31 de juliol del 2018). En línia

“Tornen les nits més orientals de Catalunya”. El Cinèfil (16 de juliol del 2018). En línia

“El monstre del dolor i la passió de Shelley”. El Cinèfil (8 de juliol del 2018). En línia

“La literatura que abraça Studio Ghibli”. El Cinèfil (1 de juliol del 2018). En línia

“Bandes adolescents dels 80 al cine i la TV”. El Cinèfil (19 de maig del 2018). En línia

“Lletres en la boira: el documental negre de les terres de Ponent”. El Cinèfil (13 de maig del 2018). En línia

“La relació del gènere policíac amb l’animació Disney”. El Cinèfil (29 d’abril del 2018). En línia

“Ficció detectivesca i dibuixos animats”. El Cinèfil (28 d’abril del 2018). En línia

“Per a la memòria, cues de pansa”. El Cinèfil (17 d’abril del 2018). En línia

“L’home del sac de l’era d’Internet ja té documental”. El Cinèfil (4 d’abril del 2018). En línia

“Presos polítics i reprasàlies de pensament”. El Cinèfil (2 d’abril del 2018). En línia

“Pena de mort”. El Cinèfil (15 de març del 2018). En línia

“Policia processal: estudi del comportament criminal”. El Cinèfil (17 de febrer del 2018). En línia

“L’art de matar al cinema: el cinema snuff”. El Cinèfil (4 de febrer del 2018). En línia

“Les dones i la política inunden els premis Gaudí”. El Cinèfil (29 de gener del 2018). En línia

“Amanda Knox, tu te la creus?”. El Cinèfil (13 de gener del 2018). En línia

“El negre que ha de venir el 2018”. El Cinèfil (28 de desembre del 2017). En línia

“Quan els adolescents es converteixen en els detectius”. El Cinèfil (16 de desembre del 2017). En línia

“Stranger things 3: novetats fosques a Hawkins”. El Cinèfil (10 de desembre del 2017). En línia

“El pervers món de les sectes”. El Cinèfil (26 de novembre del 2017). En línia

“El tretzè Doctor Who és Doctora”. El Cinèfil (17 de novembre del 2017). En línia

“Els mestres del terror fet sèrie”. El Cinèfil (12 de novembre del 2017). En línia

“L’anime més protagonista que mai al Saló del Manga”. El Cinèfil (29 d’octubre del 2017). En línia

“Quan el cine inspira crims reals (i no a l’inrevés). El Cinèfil (17 d’octubre del 2017). En línia

“El negre de Sitges”. El Cinèfil (15 d’octubre del 2017). En línia

The Snowman: crims a la neu”. El Cinèfil (9 d’octubre del 2017). En línia

“Imagina un món diferent. Un món del futur. Presentació del llibre Just Imagine. 50 títulos esenciales de cine de ciencia ficción“. El Cinèfil (9 d’octubre del 2017). En línia

“Sabíeu que Agatha Christie va ajudar a atrapar criminals?”. L’escriba (5 d’octubre del 2017). En línia

“Aventures de cine per escapar-ne (part 2)”. El Cinèfil (1 d’octubre del 2017). En línia

“Els límits de la llibertat”. L’escriba (20 de setembre del 2017). En línia

“La intervenció per part de l’Estat a la Institució de les Lletres Catalanes incita una encartellada a Barcelona”. L’escriba (24 de setembre del 2017). En línia

“L’enginy del detectiu”. El Cinèfil (18 de setembre del 2017). En línia

La sombra de la ley, una pel·lícula amb ambients a la comarca d’Osona”. L’escriba (14 de setembre del 2017). En línia

“El periodisme com a transmissor de la llengua”. La dièresi (30 d’agost del 2017). En línia

“Trastorns mentals a Joc de Trons“. El Cinèfil (20 d’agost del 2017). En línia

“4 escape rooms de cine a prop de casa teva”. El Cinèfil (7 d’agost del 2017). En línia

“Regust detectivesc i feminista amb El Cercle de Bletchley” El Cinèfil (28 de juliol del 2017). En línia

“Festival Nits Orientals de Vic. Catorze anys de cinema asiàtic”. L’escriba (24 de juliol del 2017). En línia

“En Harry Hole de Jo Nesbo veurà la gran pantalla”. EL Cinèfil (22 de juliol del 2017). En línia

“Tornen els crims a True Detective“. El Cinèfil (9 de juliol del 2017). En línia

“La hipersexualització en el cinema català”. El Cinèfil (25 de juny del 2017). En línia

“Que no t’enxampi en Marc Ramos”. El Cinèfil (18 de juny del 2017). En línia

“En Jack l’Esbudellador de Hitchcock”. El Cinèfil (12 de juny del 2017). En línia

“Perspectiva de gènere. Les dones al cinema”. Taula rodona del FicCat 2017. El Cinèfil (11 de juny del 2017). En línia

“L’inici dels “psycho-killers” amb M“. El Cinèfil (28 de maig del 2017). En línia

“No tinguis por del negre” Congrés de novel·la i cinema negre de Salamanca. El Cinèfil (9 de maig del 2017). En línia

“El vermell de la neu”. El Cinèfil (30 d’abril del 2017). En línia

“La literatura com a arma del crim”. El Cinèfil (16 d’abril del 2017). En línia

“Si el príncep blau no és puntual, marxeu i feu la vostra”. El Cinèfil (16 d’abril del 2017). En línia

“La Maternitat d’Elna des de dins”. El Cinèfil (21 de març del 2017). En línia

“Elles, les psicòpates”. El Cinèfil (11 de març del 2017). En línia

“El desig de fer mal o la maldat humana”. El Cinèfil (10 de març del 2017). En línia

“La lluita pel dret a vot”. L’escriba (8 de març del 2017). En línia

“Despleguem la catifa vermella dels Oscars 2017”. El Cinèfil (27 de febrer del 2017). En línia

“El cruel final d’una potencial miss”. El Cinèfil (19 de febrer del 2017). En línia

“El Cluedo: el joc dels sospitosos”. El Cinèfil (24 de gener del 2017). En línia

“Trastorn dissociatiu de la identitat a la nova pel·lícula de Shyamalan”. El Cinèfil (24 de desembre del 2016). En línia

“Ficció detectivesca i dibuixos animats”. El Cinèfil (6 de desembre del 2016). En línia

“El cas de Slender Man tindrà documental a HBO”. El Cinèfil (24 de novembre del 2016). En línia

“El cinema com a mala influència? Conseqüències dels crims en pantalla”. El Cinèfil (12 de novembre del 2016). En línia

“Els crims dels catalans”. El Cinèfil (29 d’octubre del 2016). En línia

“Amanda Knox. Tu te la creus?”. El Cinèfil (16 d’octubre del 2016). En línia

“La sang no és només pel gore al Sitges 2016”. El Cinèfil (14 d’octubre del 2016). En línia

“De la tinta a la pantalla: Dan Brown i Tom Hanks contraataquen”. El Cinèfil (8 d’octubre del 2016). En línia

“Harry Potter desenterra l’escombra i ens porta novetats”. L’escriba (4 de setembre del 2016). En línia

“Hi ha algú que fa mig segle que crida a la pantalla”. El Cinèfil (4 de setembre del 2016). En línia

“El cromosoma XY de les detectius”. El Cinèfil (12 d’agost del 2016). En línia

“Nits, cinema i orientalisme”. L’escriba (18 de juliol del 2016). En línia

“Houdini & Doyle”. El Cinèfil (10 de juliol del 2016). En línia

“L’atracció pels fets reals”. El Cinèfil (29 de maig del 2016). En línia

“Sherlock Holmes: el detectiu dels detectius”. El Cinèfil (11 de maig del 2016). En línia

“Whodunit: busques un culpable?”. El Cinèfil (28 d’abril del 2016). En línia

“Mentalitats psicopàtiques”. El Cinèfil (14 d’abril del 2016). En línia

“El noir de les bobines”. El Cinèfil (2 d’abril del 2016). En línia

“Veus de Manlleu. Una ruta literària manlleuenca”. L’escriba (17 de novembre del 2015). En línia

“5 curiositats del món de la literatura que possiblement desconeixes “. L’escriba (16 de setembre del 2015). En línia

“Traduir la cultura”. L’escriba (6 d’agost del 2015). En línia

“10 rutes literàries per amenitzar els viatges”. L’escriba (30 de juliol del 2015). En línia

“150 anys de Alícia al País de les Meravelles“. L’escriba (4 de maig del 2015). En línia

“Títols perduts”. L’escriba (23 de març del 2015). En línia

“La profecia de Ray Bradbury”. L’escriba (2 de març del 2015). En línia

“Maleït Ewers”. L’escriba (30 de gener del 2015). En línia

“Alguns dels millors llibres de terror”. L’escriba (23 de gener del 2015). En línia

“Com llegir més ràpid”. L’escriba (18 de gener del 2015). En línia

“Els booktubers. La nova forma de conèixer i recomanar literatura”. L’escriba (21 de novembre del 2014). En línia

“El paper de la traducció en Harry Potter”. L’escriba (14 de novembre del 2014). En línia

“Nus Creacions. On els monstres són bons”. L’escriba (31 d’octubre del 2014). En línia

“L’era de la literatura digital”. L’escriba (12 d’octubre del 2014). En línia

“Jo sóc indepe, i tu?”. L’escriba (12 d’octubre del 2014). En línia

“Mens sana in corpore sano”. L’escriba (12 d’octubre del 2014). En línia

  • RESSENYES LITERÀRIES

“Escapar d’un llibre? Ara és possible”. L’escriba (10 de setembre del 2017). En línia

Assassins de Girona de diferents autors”. L’escriba (5 de setembre del 2017). En línia

Torn de nit d’Agustí Vehí”. L’escriba (19 de febrer del 2016). En línia

  • CRÍTIQUES

 

“Més de 13 raons per odiar l’institut. Crítica de 13 reasons why“. El Cinèfil (26 de maig del 2018). En línia

“El retorn del hard-boiled americà. Crítica de 3 billboards outside Ebbing, Missouri“. El Cinèfil (10 de gener del 2017). En línia

“De secretismes i altres intimitats. Crítica de Big little lies“. El Cinèfil (8 de gener del 2018). En línia

“Qui ha dit que el temps és lineal?. Crítica de Dark“. El Cinèfil (20 de desembre del 2017). En línia

“Com es captura un assassí en sèrie?. Crítica de Mindhunters“. El Cinèfil (20 d’octubre del 2017). En línia

“La inspiració de les muses en mans d’un director. Crítica de Musa“. L’escriba (8 d’octubre del 2017). En línia

“El passat passa factura a Marrowbone. Crítica de Marrowbone“. El Cinèfil (7 d’octubre del 2017). En línia

“Crítica de Battleship Island“. L’escriba (8 d’octubre del 2017). En línia

“Una història de bogeria. Crítica de Happy End“. L’escriba (28 de setembre del 2017). En línia

Le sens de la fête. Quan tot és qüestió de perspectiva. Crítica de C’est la vie“. L’escriba (26 de setembre del 2017). En línia

“De secretismes i altres intimitats. Crítica de Big Little Lies“. El Cinèfil (24 de setembre del 2017). En línia

“Crítica de Au revoir là-haut“. L’escriba (24 de setembre del 2017). En línia

“Més crims al Londres del s. XIX”. L’escriba (20 de setembre del 2017). En línia

“Quines conseqüències pot tenir una nit de borratxera?”. El Cinèfil (6 de setembre del 2017). En línia

“Es pot escriure “Death Note” a la Death Note? Crítica de Death Note“. El Cinèfil (2 de setembre del 2017). En línia

“El thriller espanyol es trasllada a Canaries. Crítica de La niebla y la doncella“. El Cinèfil (1 de setembre del 2017). En línia

“Falta d’intriga i excés de llibertinatge. Crítica de Nit i dia“. El Cinèfil (18 de juliol del 2017). En línia

“Arriba al cinema l’èpica catalana amb Pàtria“. L’escriba (31 de maig del 2017). En línia

“De funcionaris i mediterranis. Crítica de Quo vado? (Un italiano en Noruega)”. L’escriba (9 de maig del 2017). En línia

“Un hotel regentat per un tal Bates. Crítica de Bates Motel“. El Cinèfil (30 de març del 2017). En línia

Que dios nos perdone i ens agafi confessats. Crítica de Que dios nos perdone“. El Cinèfil (25 d’octubre del 2016). En línia

“Un viatge amb tren mal organitzat. Crítica de The girl on the train (La chica del tren)”. El Cinèfil (23 d’octubre del 2016). En línia

“No us acosteu a la torre. Crítica de Tower“. L’escriba (13 d’octubre del 2016). En línia

“La moda dels thrillers rurals. Crítica de La propera pell“: L’escriba (11 d’octubre del 2016). En línia

“El monstruós monstre de Bayona. Crítica de A monster calls (Un monstruo viene a verme)”. El Cinèfil (25 de setembre del 2015). En línia

The Oath, típica angoixa nòrdica. Crítica de The Oath“. El Cinèfil (18 de setembre del 2016). En línia

El elegido, un català armat amb un piolet. Crítica de The chosen (El elegido)”. El Cinèfil (13 de setembre del 2016). En línia

Secuestro, un desencadenant d’il·legalitats. Crítica de Secuestro“. El Cinèfil (25 d’agost del 2016). En línia

Nerve i l’adrenalina hormonada. Crítica de Nerve“. El Cinèfil (13 d’agost del 2016). En línia

“Un espectacle de màgia amb entrada barata. Crítica de Now you see me 2 (Ahora me ves 2)”. El Cinèfil (23 de juliol del 2016). En línia

  • ENTREVISTES

“Entrevista a Sergio G. Sánchez en motiu de la presentació de Marrowbone“. El Cinèfil (22 d’octubre del 2017). En línia

“Entrevista a Jordi Ojeda en el marc de la Setmana de la reforma horària”. L’escriba (5 de juny del 2017). En línia

“Entrevista a Marc Moreno, guanyador del premi Crims de Tinta 2017”. L’escriba (27 de gener del 2017). En línia

“Entrevista a Ylenia Cañadas, membre del jurat jove del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya 2016”. L’escriba (25 d’octubre del 2016). En línia

“Entrevista Roser Cabré-Verdiell, una de les autores del recull de relats Crims nostrats“. L’escriba (5 de juny del 2015). En línia

“Entrevista a Gerard Costa i Roser Iborra, dibuixant i escriptora de llibres infantils personalitzats”. L’escriba (19 de novembre del 2014). En línia

“Entrevista a Antoni Oliver, professor de la UOC i impulsor del projecte InLéctor”. L’escriba (3 de novembre del 2014). En línia